domingo, 3 de enero de 2016

Sessió 8_UD: "Compres al mercat!"


En aquesta sessió possarem emfasi en el procés de compra-venta viscut en l’excursió. Ens centrarem en el ticket i els seus nombres, en el reconéixement dels diners i, sobre tot, a aprendre a realitzar sumes amb ells per a saber com pagar quan anem al mercat en la vida real.

  • Activitat 16: “El 7 al ticket de la compra”  

Començarem recordant als xiquets el moment  en què vam comprar les fruites al mercat. Com ho vam fer? Ens vam fixar en el preu que possava al cartell,  vam comptar els diners per a pagar, després ens van donar un ticket de compra… Llavors, traurem el esmentat ticket, el projectarem en la PDI i, l’analitzarem. Vorem que hi ha nombres que indiquen la data, altres el preu, altre el pes del producte, etc.  Després, una vegada que ja sabem la fucionalitat dels nombres del ticket, jugarem a localitzar el 7, ja que és el nou nombre que estem estudiant en esta unitat. D’aquesta forma aprederem a reconéixer-lo entre els altres nombres de la sèrie numèrica.

  • Activitat 17:  “Monedes i billets”

Ja que les monedes i els billets són un recurs imprescindible en el procés de compra, és substancial que els alumnes aprenguen a reconéixer el valor de cada un d’ells. Per aquesta raó, jugarem a “Monedes i billets” de dos formes distintes.

*    Què materials necessitem?
-oueres
-pals xicotets
-retolador
-imatges de monedes d’un euro, de dos euros i, de billets de cinc.

*    Desenvolupament


FABRICACIÓ DEL JOC
COM JUGUEM?
QUÈ APRENEM?
JOC 1
1.    Possem la ouera a bocadents i li fem forats en cada una de les parts sobresalients de la mateixa.
2.    Imprimim els billets i les monedes, les recortem, i les possem en la part d’avall de cada una de les parts sobresalients on hem fet els foradets.
Ens fixarem en la moneda o billet que hi
ha en la part d’avall de cada forat i col·locarem
tants pals com indique el valor o bé la moneda
o el billet.
-Aprenem a diferènciar les monedes d’ 1 i 2 euros i el bitllet de 5, però també a saber el seu valor.

JOC 2
1.    Possem la ouera a bocadents i li fem forats en cada una de les parts sobresalients de la mateixa.
2.    En la part d’avall de cada forat possem números del 1 al 7.
3.    Imprimim en un tamany petit els billets i monedes i peguem un en cada pal.

Ens fixarem en la nombre que hi ha en la part d’avall de cada forat i col·locarem els pals necessaris per a lograr arribar al nombre que indicat. Per   exemple, si el nombre de la ouera és 7 podem possar en el seu forat diferents combinacions de pals :
-el del billet de 5 euros i el d’una moneda de 2
-el del billet de 5 euros i 2 amb la moneda d’un euro
-7 pals d’un euro
-2 pals de dos euros i 3 d’un euro.
-La descomposcició del nombres del 1 al 7 amb billets i monedes

  • Activitat 18: “Compra feta!”

Per seguir aprenent com manegar els diners, també dedicarem un temps a jugar a aquest altre joc. Ja coneixem els valors de les monedes i billets gràcies a l’activitat anterior i, ara, a més de possar en pràctica açò, també aprenderem a sumar fins al 7 amb eixos diners. Ens divertirem jugant per grups de quatre xiquets de la següent manera.

*Materials necessaris:

          -4 plantilles de joc (taulers amb forma de bossa de compra)
          -1 dau que tindrà 3 cares amb un dibuix d’una moneda d’un euro i, altres 3 cares que
           portaràn la imatge de la moneda de dos euros.
-         -1 dau amb 2 cares on apareixerà el billet de 5 euros, altres 2 on hi hauràn 3 monedes d’
          1 euro, una cara amb el dibuix de la moneda de dos euros i, un altra on es mostrarà
           solament una moneda d’un euro.
-         -1 ruleta amb diversos dibuixos d’aliments (encisam, tomaca, safanòria, poma, taronja,           peix, plàtan, xulla)
-          -Dibuixos impresos dels aliments que continga la ruleta amb velcro al revers.

* Com jugar?
      
Quan siga el seu torn, el xiquet/a llançarà els dos daus i mourà la fletxa de la ruleta. Llavors, sumarà la quantitat que marquen els diners que li ha sortit en els dos daus i possarà en la seua bossa de compra (tauler) tants aliments com indique el resultat de la suma. Ara bè, els aliments que ha de possar no poden ser qualssevol, si no aquells que corresponguen al dibuix que ha marcat la ruleta. D’aquesta menera, tambè estarem ensenyant als xiquets a identificar els aliments.

No hay comentarios:

Publicar un comentario