domingo, 29 de noviembre de 2015

Sessió 7

Sessió 7_UD "COMPRES AL MERCAT!"

Amb les fruites que vam comprar al mercat farem una deliciosa recepta de fruites que, a més de permetre als xiquets desenvolupar els seus sentits i reconéixer les fruites pels mateixos (el tacte, al tocar la fruita i  sentir la seua forma i textura; l’olfacte, amb l’olor de cada una; la vista, al contemplar els diversos colors que tenen; el gust al tastar-les…), els ajudarà a introduir hàbits de vida saludables i, per supost, treballar molts aspectes matemàtics (sèriacions amb 3 elements i un atribut, quantificació d’elements i la seua representació, procés cronològic de les accions en la recepta). Si vols saber com ho farem, no et pergues les activitats de la UD que mostrem a continuació.
     
  • Activitat 14: “Taller de cuina: broquetes de fruita”
Font: "Pinterest"


*         Què necessitem?

   -  Fruites: raïm, maduixes i plàtans
   -  1 pal de broqueta per cada xiquet/a
   -  Gavinets, plats i recipients de plàstic
   -  1 davantall I casquet per xiquet




*         Desenvolupament

Primerament, procurarem guardar els hàbits d’higiene: ens rentarem les mans i ens possarem el davantall i el casquet de cuiner.

A continuació, repartirem dos recipients per equip de classe (un amb maduixes i l’altre amb raïm) i rentarem la fruita. Pelarem els plàtans i els cortarem en trossets amb l’ajuda de la mestra o el mestre.

Després, la mestra començarà una broqueta a mode d’exemple seguint un patró concret (plàtan- maduixa-raïm). Els xiquets hauran de fer la seua pròpia broqueta continuant la sèrie iniciada pel professor/a.

Al terminar, observarem les broquetes i comptarem quants trocets de fruita em utilitzat. Per  descomptat, també tastarem la broqueta, rentarem les nostres mans, arreplegarem els utensilis i, ho d’eixarem tot netet.

  • Activitat 15: “La recepta de les broquetes”

Una vegada realitzada la broqueta, ens disposarem a plasmar el que hem fet reconstruint la recepta. Entre tots recordarem allò que hem utilitzat i els passos que hem seguit per fer-ho. La mestra o mestre l’escriurà a la pissara però després cada alumne plasmarà el procés en un treball individual. En ell haurà d’expressar en tres quadradets els intruments i ingredients emprats.


És interessant no especificar com han de plasmar la recepta, ja que d’aquesta manera podrem veure els llenguatges que cada alumne utilitza per a comunicar-se (nombres, lletres i dibuixos). Podrem vore com cada u fa una interpretació personal de la acció realitzada i, que mentres uns dibuixen els ingredients i utensilis un a un, altres solament ho dibuixen una vegada i possen al costat la xifra per indicar la quantitat.

No hay comentarios:

Publicar un comentario