Sessió 7_UD "COMPRES AL
MERCAT!"
Amb les fruites que vam comprar al mercat
farem una deliciosa recepta de fruites que, a més de permetre als xiquets
desenvolupar els seus sentits i reconéixer les fruites pels mateixos (el tacte,
al tocar la fruita i sentir la seua forma i textura; l’olfacte, amb
l’olor de cada una; la vista, al contemplar els diversos colors que tenen; el
gust al tastar-les…), els ajudarà a introduir hàbits de vida saludables i, per
supost, treballar molts aspectes matemàtics (sèriacions amb 3 elements i un
atribut, quantificació d’elements i la seua representació, procés cronològic de
les accions en la recepta). Si vols saber com ho farem, no et pergues les
activitats de la UD que mostrem a continuació.
- Activitat 14: “Taller de cuina: broquetes de
fruita”
- Fruites: raïm, maduixes i plàtans
- 1 pal de broqueta per cada xiquet/a
- Gavinets, plats i recipients de plàstic
- 1 davantall I casquet per xiquet
Desenvolupament

Primerament,
procurarem guardar els hàbits d’higiene: ens rentarem les mans i ens possarem
el davantall i el casquet de cuiner.
A
continuació, repartirem dos recipients per equip de classe (un amb
maduixes i l’altre amb raïm) i rentarem la fruita. Pelarem els plàtans i
els cortarem en trossets amb l’ajuda de la mestra o el mestre.
Després, la mestra començarà una broqueta a mode d’exemple seguint un patró
concret (plàtan- maduixa-raïm). Els xiquets hauran de fer la seua pròpia
broqueta continuant la sèrie iniciada pel professor/a.
Al terminar, observarem les broquetes i comptarem quants trocets de fruita
em utilitzat. Per descomptat, també tastarem la broqueta, rentarem
les nostres mans, arreplegarem els utensilis i, ho d’eixarem tot netet.
- Activitat 15: “La recepta de les broquetes”
Una vegada realitzada la broqueta, ens disposarem a plasmar el que hem fet
reconstruint la recepta. Entre tots
recordarem allò que hem utilitzat i els passos que hem seguit per fer-ho. La mestra o mestre
l’escriurà a la pissara però després cada alumne plasmarà el procés en un treball individual. En ell haurà d’expressar en tres quadradets els intruments i ingredients
emprats.
És interessant no especificar com han de plasmar la recepta, ja que
d’aquesta manera podrem veure els llenguatges que cada alumne utilitza per a
comunicar-se (nombres, lletres i dibuixos). Podrem vore com cada u fa una
interpretació personal de la acció realitzada i, que mentres uns dibuixen els
ingredients i utensilis un a un, altres solament ho dibuixen una vegada i
possen al costat la xifra per indicar la quantitat.
No hay comentarios:
Publicar un comentario