domingo, 29 de noviembre de 2015

Sessions 5 i 6 UD

Sessió 5_UD "COMPRES AL MERCAT!"
  • Activitat 10: " L'excursió al mercat."
Ja ha arribat el dia més esperat ens en anem d’excursió al mercat! Tal i com vam dir el dia anterior, seguirem el recorregut estudiat fins al nostre destí. Abans, ens preparem per eixir, comprovem que portem tot el necessari i, per parelles, ens posem en fila. Mirarem el rellotge de classe i ens fixarem que les agulles marquen l’hora prevista, és a dir, aquella que vam escriure en la autorització de l’excursió fa uns dies.

Pel camí possarem atenció als punts del recorregut que vam marcar en el mapa interactiu i, a més, farem fotografies durant tota l’excursió, des que eixim fins que tornem a l’escola. Al arribar al mercat observarem tot el que puguem. Tractarem que els xiquets s’adonen compte de tot aquell que ja hem vist a classe en un context real: les parades, els venedors, els aliments que hi ha en cada parada, les formes i colors dels aliments, les balances que utilitzen per a pesar-los… Però a més, comprarem unes quantes fruites per fer una recepta el pròxim dia en classe, la qual cosa també ens deixarà vivènciar el procés de compra-venta. És tracta, doncs, que en aquesta sessió els alumnes pugan apreciar els continguts matemàtics contextualitzats en el mercat. Descobrirem així que utilitzen nombres per organitzar els turns de compra dels clients, que hi ha uns altres que indiquen el preu dels productes, que quan anem a pagar la compra hem de comptar i sumar els diners, que ens  donen un ticket amb més nombres i, que de vegades, quan paguem amb molts diners, ens tornen el que ens sobra.

En definitiva, el gran objectiu de l’excursió serà ajudar als alumnes a veure diversos aspectes matemàtics en l’entorn, a que capten la seua funcionalitat i dinàmica.


Sessió 6:
Tras l’excursió és important que dediquem un temps a parlar i comentar què hem vist allí , ja que d’aquesta manera, podrem consolidar els coneixements adquirits.  Ajudar als xiquets a recordar, d’eixar que ens conten què els ha agradat, les seues emocions i sensacions, els envoltarà de nou en un clima de motivació per seguir aprenent sobre el tema d’estudi. Partint d’açò, desenvoluparem les següents activitats:

  • Activitat 11: "Sèqüencia lògica"

Després de comentar i projectar en la PDI totes les fotografies fetes en l’excursió, possarem a prova la nostra capacitat lògica. A cada xiquet se li repartirà un full amb quatre d’aquestes fotografies que, una vegada recortades, haurà de pegar en un altre full ordenades cronològicament. La finalitat principal és que siguen conscients del pas del temps i s’adonen compte de què unes coses passen abans que altres. Per aquesta raó i, per a què siga més evident l’ordre dels moments viscuts, procurarem emprar imatges amb molt contrast; per exemple: a l’exida del col·legi, possant-nos en fila per parelles; dins del mercat; eixint del mercat i; l’arribada a l’escola, quant ens arrepleguen els pares.



  • Activitat 12: "Quines parades muntem?"

Anunciarem als xiquets que pròximament muntarem a classe paredes com les del mercats. No obstant, com hi ha de diversos tipus hem d’elegir una. Per fer-ho, realitzarem una votació entre tots i la registrarem en un diagrama de barres. En una gran cartolina posarem els noms de les parades i cada xiquet possarà la seua fotografia damunt d’aquella que més l’agrade. Al acabar, comptaren entre tots quantes fotografies hi ha en cada lloc i dibuixarem una línea al costat de cada bloc de imatges. D’aquesta manera tornarem a possar en pràctica la habilitat de comptar i podrem apreciar visualment quines són les dos parades elegides per la llargaria de la barra.

  • Activitat 13: "Quins aliments m’han agradat més?"

Per continuar establint connexions entre la nostra experiència al mercat i el ja estudiat a classe, pedirem als nostres alumnes que trien dos aliments dels que vam veure en l’excursió i els realitzen amb plastilina. La condició que els donarem serà que un haurà de ser allargat i, l’altre, amb forma redoneta. Açò ens servirá per a què els xiquets expressen i plasmen els conceptes que tenen sobre les formes esmentades

No hay comentarios:

Publicar un comentario