- Activitat 10: " L'excursió al mercat."
Ja ha arribat el dia més
esperat ens en anem d’excursió al mercat! Tal i com vam dir el dia anterior,
seguirem el recorregut estudiat fins al nostre destí. Abans, ens preparem per eixir, comprovem que portem
tot el necessari i, per parelles, ens posem en fila. Mirarem el rellotge de classe i ens fixarem que les
agulles marquen l’hora prevista, és a dir, aquella que vam escriure en la
autorització de l’excursió fa uns dies.
Pel camí possarem
atenció als punts del recorregut que vam marcar en el mapa interactiu i, a més,
farem fotografies durant tota l’excursió, des que eixim fins que tornem a
l’escola. Al arribar al mercat observarem tot el que puguem. Tractarem que els
xiquets s’adonen compte de tot aquell que ja hem vist a classe en un context
real: les parades, els venedors, els aliments que hi ha en cada parada, les
formes i colors dels aliments, les balances que utilitzen per a pesar-los… Però
a més, comprarem unes quantes fruites per fer una recepta el pròxim dia en
classe, la qual cosa també ens deixarà vivènciar el procés de compra-venta. És
tracta, doncs, que en aquesta sessió els alumnes pugan apreciar els continguts
matemàtics contextualitzats en el mercat. Descobrirem així que utilitzen
nombres per organitzar els turns de compra dels clients, que hi ha uns altres
que indiquen el preu dels productes, que quan anem a pagar la compra hem de
comptar i sumar els diners, que ens donen un ticket amb més nombres i, que
de vegades, quan paguem amb molts diners, ens tornen el que ens sobra.
En definitiva, el gran objectiu de l’excursió serà ajudar als alumnes a veure diversos aspectes matemàtics en l’entorn, a que capten la seua funcionalitat i dinàmica.
En definitiva, el gran objectiu de l’excursió serà ajudar als alumnes a veure diversos aspectes matemàtics en l’entorn, a que capten la seua funcionalitat i dinàmica.
Sessió 6:
Tras l’excursió és
important que dediquem un temps a parlar i comentar què hem vist allí , ja que
d’aquesta manera, podrem consolidar els coneixements adquirits. Ajudar
als xiquets a recordar, d’eixar que ens conten què els ha agradat, les seues
emocions i sensacions, els envoltarà de nou en un clima de motivació per seguir
aprenent sobre el tema d’estudi. Partint d’açò, desenvoluparem les següents
activitats:
- Activitat 11: "Sèqüencia lògica"
Després de comentar i projectar en la PDI totes les fotografies fetes en l’excursió, possarem a prova la nostra capacitat lògica. A cada xiquet se li repartirà un full amb quatre d’aquestes fotografies que, una vegada recortades, haurà de pegar en un altre full ordenades cronològicament. La finalitat principal és que siguen conscients del pas del temps i s’adonen compte de què unes coses passen abans que altres. Per aquesta raó i, per a què siga més evident l’ordre dels moments viscuts, procurarem emprar imatges amb molt contrast; per exemple: a l’exida del col·legi, possant-nos en fila per parelles; dins del mercat; eixint del mercat i; l’arribada a l’escola, quant ens arrepleguen els pares.
- Activitat 12: "Quines parades muntem?"

- Activitat 13: "Quins aliments m’han agradat
més?"
Per continuar establint connexions entre la nostra experiència al mercat i el ja estudiat a classe, pedirem als nostres alumnes que trien dos aliments dels que vam veure en l’excursió i els realitzen amb plastilina. La condició que els donarem serà que un haurà de ser allargat i, l’altre, amb forma redoneta. Açò ens servirá per a què els xiquets expressen i plasmen els conceptes que tenen sobre les formes esmentades
No hay comentarios:
Publicar un comentario