domingo, 29 de noviembre de 2015

Sessió 3 UD

Sessió 3_UD "COMPRES AL MERCAT!"

En la tercera sessió continuarem estudiant què podem trobar al mercat abans d'anar-hi. Ja hem vist alguns aliments i les seues propietats. Ara ens preguntem: a on es venen eixos aliments? Qui els ven? En quina parada del mercat els podem trobar? Per a treballar-ho posarem en pràctica la pertinença dels aliments a un conjunt i la classificació.


  • Activitat 6:  "Els aliments intrussos!" 

Per començar i entrar en calor, posem en la PDI una presentació amb imatges d’algunes parades del mercat. En elles podrem albirar aliments que no pertanyen a eixa parada. La nostra missió és trobar-los i comptar quants em trobat desordenats. Després escriurem el nombre corresponent en la pissara.

Per suposadament, al mateix temps anirem parlant de quina parada es tracta (verduleria peixateria…) i què venedor  és (verduler, peixater...). D’entre uns quants cartells seleccionarem aquell on pose el nom de la parada correcta. Així anirem afiançant vocabulari i aprenent paraules noves.

El meu consell és que presenteu als xiquets aquesta acitivitat en forma de joc. És a dir, inventar-vos una petita història que entusiasme als teus alumnes i els faça posar més interés. Per exemple: “al mercat del barri un dia va entrar un pardalet. Estava molt nerviós, volava desespertat i, amb el moviment de les seues ales va tirar aliments al sòl. Els venedors van anar a arreplar-los però... els van posar tots desordenats! Voleu ajudar-los a trobar els aliments que no són de la seua parada?”

  • Activitat 7: "mural d’el mercat!"

Font: "Trabajando en Educación Infantil"
Una vegada ja hem albirat una miqueta la relació venedor-aliments-parades, jugarem a classificar un conjunt d’aliments segons la parada en la qual es ven. Mostrarem a l’alumnat un mural on aparaeixeran dibuixades distintes parades. No obstant, aquestes estaran mig buides. Entre tots recortarem aliments de fullets de publicitat i els col·locarem en la parada correcta per a terminar de plenar-les. D’aquesta forma treballarem la  activitat matemàtica de la classificació en la contextualització del mercat.


No hay comentarios:

Publicar un comentario