domingo, 29 de noviembre de 2015

Sessió 4 UD

Sessió 4_UD "COMPRES AL MERCAT!"

A un dia d’anar a l’excursió, és precís preparar als alumnes per què tot isca genial. Així doncs, a més de recordar-les què han de portar, vorem el recorregut que farem per arribaral mercat. Per a fer-ho utilitzarem un mapa interactiu en el que treballarem els nombres del 1 al 7. Vols saber com ho farem? Atent a la següent activitat!

  • Activitat 8: "el camí al mercat" 

Mostrarem el mapa del barri en la PDI que hem fet amb google maps i, després de parlar de què el mapa és un instrument que ens serveix per orientar-nos, tractarem de traçar la nostra ruta. Per situar-nos, primerament marcarem el nostre col·legi (lloc de partida) i el mercat (lloc d’arrivada). Ens fixarem que hi ha molts camins per anar-hi però que hem de triar el més curtet i, per això, seguirem la ruta prevista. Llavors, un dels xiquets eixirà a la pissara i anirà unint amb una línia els punts per on passarem. Aquests estaran assenyalats per un nombre, per la qual cosa haurem de seguir la seqüència numèrica per a completar el recorregut. Al mateix temps, anirem polsant sobre cada nombre i veurem una imatge de cada uns dels punts del mapa que també comentarem.
Com podeu vore, d’aquesta manera conseguim unir matemàtiques amb TICs, ja que al mateix temps que aprenem sobre l’orientació i la sèrie numèrica, ens introduïm en el maneig d’aquesta aplicació de google.

  • Activitat 9: "què pesa més?"

Continuem estudiant el mercat i, com en ells trobem molts pesos i balances, dedicarem aquesta activitat a comprendre el seu funcionament, la seua utilitat (la mesura del pes) i, els conceptes relacionats amb aquest (pesa més, pesa menys, pesa igual).

Font: "Commotion Distribution"
Col·locarem una línia a terra amb cinta aïllant que tindrà tres zones diferènciades per colors (verd, groc i roig). Després, arreplegarem diversos objectes de classe i els agafarem amb les nostres mans per deduir quant pesen. Segons la nostra apreciació els ordenarem sobre la línea de menor a major pes. En la zona verd col·locarem aquells objectes de menor pes, en la groga aquells que tinguen un pes mig i, a la roja els que siguen més pesats.


A continuació, utilitzarem la balança de classe per comprovar les nostres percepcions. Agafarem dos dels objectes anteriors i possarem cada u a un costat de la balança. Així, observant si els dos plats de la balança romanen en la mateixa altura o, si pel contrari un està més alt que l’altre, sabrem si em posat els objectes en la zona corresponent. En definitiva, anirem comprenent les nocions de pes ja esmentades al primer paràgraf.

No hay comentarios:

Publicar un comentario